Autor |
Wiadomość |
Masa |
Wysłany: Czw 13:20, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
Jakos osobiście chyba wolę z palca wpisać niż klikać. Chyba, że jakaś kombinacja komend często powtarzana... |
|
|
El Ninho |
|
|
Furr |
Wysłany: Czw 9:13, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
mi się wydaje czy to miejsce jest open all user? |
|
|
Devnul |
Wysłany: Czw 8:23, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
Fajne, dzięki Ninio za manuala! |
|
|
El Ninho |
Wysłany: Śro 20:12, 23 Lut 2011 Temat postu: User Menus - co to jest i jak z tego korzystać? |
|
W okienku "Options", w zakładce "HUD" czai się niepozorna opcja "Enable User Menus". Jej zaznaczenie powoduje wyświetlenie na ekranie okienka o tytule właśnie "User Menus" i z nieaktywnym napisem "No user menu". Co to za diabelstwo?
Otóż jest to dość fajne narzędzie do uruchamiania tekstowych komend EL przy pomocy kliknięcia myszką. Po prostu kolejne wpisy w menu powiązane są z konkretnymi komendami EL (niekoniecznie z jedną, Jeden punkt menu może wywołać kolejno kilka komend!).
Aby uzyskac takie menu należy w katalogu użytkownika (dla linuksów $HOME/.elc/main dla windowsów %MOJE DOKUMENTY%/Eternal Lands/main) umieścić plik tekstowy o rozszerzeniu nazwy .menu (np. moje.menu) Struktura tego pliku jest następująca:
- pierwsza linia to nazwa menu
- każda następna linia to pozycja w tym menu.
Poszczególne pozycje mają konstrukcję następującą:
Nazwa||komenda (np. Powitanie na kanale||@uiik)
Jeśli chcemy jedną grupę komend oddzielić pozioma linią od następnej to wstawiamy znaki || bez poprzedzającego tekstu i następującej komendy.
Oto przykładowe moje menu zawierające powitania i pożegnania gildiowe:
Kod: | Gildia
Powitanie na GM||#gm uiik
||
Uiik||@uiik
Ubak||@ubak
Oibak||@oi
Uikajcie||@uikajcie
Uikaj||@ikaj
Grawie||@grawie !
Oink oink (kanal)||@oink oink
Oink oink (lokal)||oink oink |
Takie menu pojawia się w formie "zwiniętej" i może być dowolnie przesuwane po ekranie. Ja umieściłem je u siebie na górze:
Wybór nie był przypadkowy Po kliknięciu bowiem na nim prawym klawiszem myszy i odznaczeniu opcji "Show Title" belka z napisem "User Menus" znika a menu "przykleja się" do górnej krawędzi okna:
Po najechaniu na napis i kliknięciu lewym klawiszem otwiera się "zawartość menu"
Teraz wystarczy najechać kursorem na odpowiedni punkt menu i kliknąć. EL wykona komendę związaną z klikniętą nazwą
Zaraz, zaraz - powiedzą znający język angielski - przecie nazwa "User Menus" sugeruje liczbę mnogą a tu jest tylko jedno menu? Oczywiście, bo mamy na razie jeden plik o rozszerzeniu .menu, nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy tych plików mieli kilka, podzielonych np. tematycznie. Dla przykładu zrobiłem u siebie pliki:
- gildia.menu
- boty.menu
- misc.menu
- gesty.menu
Ich kod wyglada tak:
Kod: | Boty
Pigi help||/Pigi help
Dzik help||/Dzik help
Dzik kogo widziales?||/Dzik ls
Dzik co robisz?||/Dzik info |
Kod: | Gesty
Wave left||*waveleft
Wave right||*waveright
Wave both||*waveboth
Nod head||*nod
Shake head||*shake
Jump||*jump
Clap||*clap
Cheer left||*cheerleft
Cheer right||*cheerright
Thumbs up||*thumbsup
Shrug||*shrug
Stretch||*stretch
Face palm||*facepalm
Scratch head||*scratchhead |
Kod: | Misc
Info o kanale||#ci
Przylacz do kanalu||#jc <nr_kanalu>
Opusc kanal||#lc <nr_kanalu>
Beam||#beam me |
Jak zauważyliście menu o nazwie "Misc" zawiera komendy o dotychczas nie omówionej składni. Są to:
- Przylacz do kanalu||#jc <nr_kanalu>
i
- Opusc kanal||#lc <nr_kanalu>
Otóż użycie konstrukcji <tekst> powoduje wyświetlenie okienka, w którym użytkownik powinien wpisać odpowiednią treść (w tym przypadku numer kanału).
Myślę, że to co napisałem powyżej ułatwi wam konstruowanie i eksperymentowanie z własnymi menu. Powodzenia! |
|
|